Nyhedsbrev fra bestyrelsen
April 2017

Flere og større busser

Vi har været på storindkøb, og har udvidet vognparken så vi nu har 3 store busser. De 2 nye busser (den røde og den grønne) er købt hos Dansk Busrenovering i Tørring som vi har et godt samarbejde med. Den røde bus er udstyret til skovbørnehave med toilet, køkken med gasblus og køleskab og 220 volt og har plads til 28 passagerer som kan sidde ved borde. Bussen er også velegnet til en skoleklasse på ekskursion.  Alle 3 busser har seler ved sæderne som uden undtagelse skal bruges, når vi kører. Til at køre busserne har vi vores 3 søde chauffører: Lone, John og Richardt. Vi kan godt bruge nogle flere afløsere, så hvis du har lyst at bruge dit buskørekort og tjene en ekstra skilling, så henvend dig til skolens kontor. Man skal have EU-chaufføruddannelsesbeviset, men erhvervskørekort er ikke et krav.

Nye elev pc'ere

Vi har købt 40 bærbare elev-pc'ere fra firmaet Refurb. Der er tale om renoverede HP pc'ere fra EliteBook serien, som bla. har fået nye SSD diske og i det hele taget er af høj kvalitet. Et økonomisk og miljømæssigt fornuftigt indkøb med 1 års garanti og 2 års reklamationsret.

Lysrenovering

Vi har påbegyndt energirenovering af lyskilder. Som første prøveklud er LED-belysning blevet monteret i 2. klasse (1.sal) på skolen. Udover at spare på energien er fordelen at lysspektret fra rørene svarer til dagslys og giver en mere rolig lysoplevelse end de gamle neonrør.  Der kommer desuden sensor på så lyset automatisk tænder og slukker. Man kan derudover dæmpe lyset trinløst. Investering bliver tjent hjem igen over relativt kort tid.

Landsmøde 2017 i Dansk Friskoleforening

Kasper og Jakob repræsenterer Agersted Friskole ved Dansk Friskoleforenings landsmøde 22.-23. april i Århus.
Tak for kaffe!

Tak for kaffe

Støtteforeningen har doneret en industrikaffemaskine som hurtigt og nemt kan brygge flere litre kaffe. Tak for det!  Man kan støtte skole og børnehave via støtteforeningen på flere måder, bl.a ved at aflevere sit metalaffald i containeren på vognmandens plads. Der er også en indsamlingbøsse i DagliBrugsen. Støtteforeningen deler kirkeblad ud for Agersted og Voer Kirkers sogne og indtægten går ubeskåret til Agersted Friskole

Byggeudvalg

Det øgede antal elever og klasser kræver mere plads. Vi har nedsat et byggeudvalg som undersøger forskellige muligheder for at øge lokalekapaciteten på skolen.

Job nyt

• Frank Rudolph har desværre fået nyt arbejde pr 1. maj. Vi kommer til at savne Frank, og siger tak for mange gode oplevelser og stunder!
  • Bente Tranum er efter en længere periode på deltid og med løsere tilknytning blevet fastansat som lærer, og det er vi mega glade for.
  • I børnehaven siger vi velkommen til Marianne Larsen som er blevet ansat som køkkenhjælp.
  • Vi sender de allerbedste ønsker til Anita Lundsbjerg, som på grund af lykkelige omstændigheder går på barsel fra sommerferien :)
  • Vi har sagt farvel til Ken fra pedelteamet pr 1. marts. Ken har fået andet job.
Vi søger efter 4 nye lærere til efter sommerferien. Der er ansøgningsfrist 28. april.

Visionsmøde

Bestyrelsen og det pædagogiske personale holder et fælles møde den 30. maj hvor vi skal drøfte visioner og fremtidsønsker

Lejrskoler

• 6.-7. kl skal på lejrskole til Bornholm 18.-22. april
  • 8. klasse skal på lejrskole til Berlin 15.-19. maj.
  • Den store fælles lejrskole til Storskovlejren bliver den 19.-20. juni i den sidste uge før sommerferien.

Der opkræves ikke særskilt betaling for lejrskolerne som bliver finansieret af skolen via de månedlige skolepenge.

HUSK-DET-NU

• Generalforsamling bliver holdt torsdag 27. april kl 19 i skolens gymnastiksal.

• Vi holder arbejdsdag fredag 5. maj fra kl ca 15 eller når man nu har fri... vi skal spise sammen - så man skal ikke tænke på aftensmad. Det er vigtigt for os, at alle føler et ansvar for og ejerskab til skole og børnehave, både børn og voksne. Arbejdsdagen er en mulighed for at møde andre forældre og borgere og gøre sig nyttig og dyrke og nyde fællesskabet. Når vi står sammen og løser opgaverne til materialepris bliver der råd til mere til glæde for vores børn.
Vores flag med logo leveret af prisbelønnede Gotcha vajer nu fra flagstangen.

Med venlige påskehilsener
Bestyrelsen for Agersted Friskole
Anna-Grethe, Annette, Britta, Jakob
Kasper, Meiner, Mette & Roland